طرز تهیه دونات شیر عسلی

طرز تهیه دونات شیر عسلی , دستور پخت دونات شیر عسلی

دونات شیر عسلی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات شیر عسلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دونات شیر عسلی
شیر عسلی۲۰۰ گرم
کره۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ پیمانه
سرکه۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دونات شیر عسلی

مرحله اول

برای تهیه دونات شیر عسلی خوشمزه ابتدای کار شیر عسلی را به همراه کره، تخم مرغ و سرکه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را به صورت کنترل شده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و ورز می دهیم. زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بکینگ پودر را به خمیر دونات اضافه می کنیم و کمی ورز می دهیم تا بکینگ پودر غیر فعال نشود، سپس خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و با کمک وردنه به قطر ۱ سانتی متر باز می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را با کاتر دونات قالب می زنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای که دونات ها درون آن شناور بماند روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی داغ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن داغ شد، خمیرها را به قابلمه اضافه می کنیم و با سرعت از روغن داغ روی سطح آنها می ریزیم تا به خوبی پف کنند. پس از اینکه هر دو سمت دونات ها رنگ گرفت و به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله دونات ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت روی دونات را به سلیقه خود با شکلات ذوب شده تزیین کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.