طرز تهیه پودینگ زبرا

طرز تهیه پودینگ زبرا , دستور پخت پودینگ زبرا

پودینگ زبرا یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ زبرا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مایه قهوای رنگ
شیره انگور۱ لیوان
آب۲ لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری سرپر
کره۲۰ گرم
مواد لازم مایه سفید رنگ
شیر۳ لیوان
شکر½ لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غداخوری
وانیل۱ قاشق مرباخوری
کره۲۰ گرم

طرز تهیه پودینگ زبرا

مرحله اول

برای تهیه پودینگ زبرا خوشمزه در ابتدای کار مایه قهوه ای رنگ را آماده می کنیم، برای این منظور شیره انگور را به همراه آب و آرد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که مواد کاملا یکدست و گلوله های آرد باز شد، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه قهوه ای رنگ به غلظت فرنی برسد، سپس انتهای پخت کره را به آن قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از داغی بیفتد. در ادامه به سراغ درست کردن مایه سفید رنگ می رویم، برای این منظور شیر را به همراه شکر، آرد و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مخلوط شیر کاملا یکدست شده، سپس گلوله های آرد و نشاسته ذرت باز شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید در هنگام پخت دو رنگ مایه دسر حرارت بسیار ملایم باشد تا آرد و نشاسته ذرت به خوبی پخته و بوی خامی آنها از بین برود. زمانی که مایه سفید رنگ به غلظت همانند مایه قهوه ای رسید کره و وانیل را به آن می افزاییم.

مرحله ششم

حالا به خوبی مخلوط کرده و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در این هنگام مایه قهوه ای رنگ را گاهی هم می زنیم تا رویه نبندد، سپس زمانی که مایه سفید رنگ ولرم شد، یک ظرف مناسب و گود انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از مایه سفید درون ظرف ریخته و روی آن مقداری از مایه قهوه ای رنگ می ریزیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مایه های دسر تمام شوند. در ادامه ظرف را درون یخچال گذاشته تا دسر کاملا سفت شود.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید به دلیل وجود کره نیازی به چرب کردن قالب نیست. پس از گذشت ۶ تا ۷ ساعت ظرف را از یخچال خارج کرده، سپس دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و با شکلات خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.