طرز تهیه کیک هلو برگردان

طرز تهیه کیک هلو برگردان , دستور پخت کیک هلو برگردان

کیک هلو برگردان یکی از انواع کیک هایی خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هلو برگردان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک هلو برگردان
آرد قنادی۳۳۰ گرم
شکر۱۹۰ گرم
شیر۲۰۰ گرم
روغن مایع۲۰۰ گرم
بکینگ پودر۱٫۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱ قاشثق چایخوری
هلو۵  عدد

طرز تهیه کیک هلو برگردان

مرحله اول

برای تهیه کیک هلو برگردان خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری از مقدار شکر را به صورت پخش درون قالب مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۴ عدد هلو را به صورت هلالی برش زده و به صورت مرتب کف قالب می چینیم. حالا قالب را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده تا شکر کاملا ذوب و کاراملی شود، سپس قالب را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم هلوها کاملا خنک شوند، سپس به سراغ درست کردن مایه کیک می رویم، برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه باقی مانده شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۵ تا ۷ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مایه اولیه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

حالا پوست هلو باقی مانده را جدا کرده و به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه نصف مایه کیک را درون قالب روی برش های هلو ریخته و هلوهای خرد شده را روی مایه می ریزیم، سپس مابقی مایه کیک را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان، برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله هشتم

بلافاصله خلال دندان را از مرکز کیک خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه با گل، پودر نارگیل یا پودر پسته تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش زده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.