طرز تهیه موس توت فرنگی

موس توت فرنگی با بیسکویت موس توت فرنگی با ژله شارلوت موس توت فرنگی طرز تهیه انواع موس ها طرز تهیه دسر توت فرنگی شیبابا دسر شارلوت موس توت فرنگی طرز تهیه موس موز موس ژله توت فرنگی

موس توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موس توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم موس توت فرنگی
خامه قنادی۱۵۰ گرم
پوره توت فرنگی۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین۲ قاشق سوپخوری
آب سرد½ پیمانه

طرز تهیه موس توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه موس توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار از ۱ ساعت قبل خامه قنادی را از فریزر خارج کرده تا کاملا آب شود، سپس خامه قنادی را درون یک ظرف ترجیحا استیل ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که خامه قنادی کاملا فرم گرفت و رد پره های همزن روی آن ماند هم زدن را متوقف کرده و خامه را درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود. حالا ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم مخلوط ژلاتین به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا حالت اسفنجی پیدا کند. پس از گذشت این زمان ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شده و ژلاتین شفاف شود.

مرحله چهارم

حالا ژلاتین را از روی حرارت بخار کتری کنار گذاشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه ژلاتین خنک شده را به همراه پوره توت فرنگی به کاسه حاوی خامه قنادی اضافه کرده و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب کرده و مایه موس را درون آن می ریزیم، سپس روی مایه موس را با لیسک کاملا صاف کرده و قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا موس توت فرنگی کاملا سفت شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و با لبه چاقو اطراف موس را از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. بسته به نوع سلیقه می توانید موس را درون لیوان های تک نفره درست کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.