طرز تهیه رنگینک خرما گردو

طرز تهیه رنگینک قالبی , دستور پخت رنگینک قالبی

رنگینک خرما گردو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که معمولا با خرما و گردو مغزدار می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رنگینک خرما گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم رنگینک قالبی
آرد۵۰۰ گرم
کره۲۰۰ گرم
روغن جامد۵۰ گرم
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
پودر قند۱۵۰ گرم
خرما۴۰۰ گرم
مغز گردو‌۱۰۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه رنگینک قالبی

مرحله اول

برای تهیه طرز تهیه رنگینک خرما گردوی خوشمزه در ابتدای کار خرماها را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه خرماها را روی پارچه تمیز قرار داده و اجازه می دهیم تا رطوبت آنها کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

زمانی که خرماها کاملا خشک شدند، پوست و هسته آنها را جدا می کنیم. در ادامه خرما را به همراه نصف پودر دارچین و پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مغز گردو را درون کاسه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با چنگال مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود، سپس آرد را درون تابه الک کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که بوی خامی آرد از بین رفت و تغییر رنگ داد تابه را از روی حرارت برداشته و مجددا الک می کنیم. در ادامه آرد را به تابه بر می گردانیم، سپس کره را به همراه روغن جامد به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد درون تابه را به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه پودر قند و مابقی پودر دارچین را درون تابه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب کرده و مقداری از مواد آرد را درون آن می ریزیم، سپس با پشت قاشق فشار می دهیم تا کاملا فشرده شود. در ادامه مقداری از مواد خرمایی را روی مواد آردی ریخته و مجددا فشرده می کنیم.

مرحله هفتم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین لایه ها از بین برود. در ادامه قالب را به مدت ۳۰ ثانیه درون فریزر قرار می دهیم تا منجمد شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج کرده و به ابعاد دلخواه برش می زنیم. در نهایت روی برش های رنگینک را به دلخواه با پودر نارگیل و پودر پسته تزیین کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.