طرز تهیه رنگینک قالبی

طرز تهیه رنگینک قالبی , دستور تهیه رنگینک قالبی

رنگینک قالبی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رنگینک قالبی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم رنگینک قالبی
آرد۱ لیوان
خرما½ لیوان
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
مغز گردو خرد شده½ لیوان

طرز تهیه رنگینک قالبی

مرحله اول

برای تهیه رنگینک قالبی به روش مجلسی در ابتدای کار آرد را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد کاملا گرفته شده و رنگ آن نسکافه ای شود.

مرحله دوم

زمانی که رنگ آرد به رنگ مورد نظرمان رسید، آرد را درون الک ریخته و مجددا درون تابه الک می کنیم. حالا کره را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا آرد و کره مخلوط شوند، سپس پودر قند را درون تابه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد آردی را به خوبی مخلوط کرده، سپس پودر دارچین را به همراه پودر هل و پودر زنجبیل درون تابه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در ادامه قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس نصف حجم قالب را با مواد پر کرده و با قاشق به خوبی پرس می کنیم. حالا خرما و گردو را به صورت ریز خرد کرده و در مرکز رنگینک می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی مواد میانی را با مواد رنگینیک می پوشانیم، سپس کاملا پرس می کنیم. حالا قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم و پس از آن رنگینگ را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 21 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.