طرز تهیه شیرینی پفکی آجیلی

طرز تهیه شیرینی پفکی آجیلی , دستور پخت شیرینی پفکی آجیلی

شیرینی پفکی آجیلی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پفکی آجیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پفکی آجیلی
زرده تخم مرغ۳ عدد
پودر قند۷۵ گرم
وانیل⅓ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه½ قاشق چایخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو یا مغز فندق خرد شده۹۰ گرم
پودر گردو یا پودر فندق۵۰ گرم
پودر پستهبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی پفکی آجیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پفکی آجیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۸ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ روشن و کش دار شود. بین کار کاسه را دورگیری کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را الک کرده و به همراه آب لیمو ترش تازه به کاسه می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه مغز گردو خرد شده را به همراه پودر گردو به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر شیرینی نصف قاشق غذاخوری برداشته و با فاصله از هم درون سینی فر می ریزیم. در ادامه مقداری پودر پسته روی آنها ریخته و  سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها بسته به نوع فر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این مدت ، زمانی که اطراف شیرینی ها کمی طلایی شدند، سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.