طرز تهیه رولت کدو حلوایی

طرز تهیه رولت کدو حلوایی , دستور پخت رولت کدو حلوایی

رولت کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شکر۱۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
پوره کدو حلوایی۱۴۰ گرم
آرد۹۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه رولت کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه رولت کدو حلوایی ساده ابتدای کار کدو حلوایی را می شوییم، سپس به تکه های بزرگ خرد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه ۳ قاشق غذاخوری آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کدو حلوایی کاملا پخته شود، پس از آن گوشت کدو حلوایی را از پوست آن جدا می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پوره شود.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم پوره کدو حلوایی کاملا خنک شود، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه یک چهارم شکر را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود، سپس پوره کدو حلوایی را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن با دور کند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا باقی مانده شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ ابری و خامه ای شده و زمانی که کاسه را بر می گردانیم از آن جدا نشود.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس سفیده تخم مرغ را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مایه رولت را با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه رولت یکدست شود. در ادامه مایه رولت را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی از آن خارج شود.

مرحله نهم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم رولت به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم رولت به مدت ۲ دقیقه گریل شود.

مرحله دهم

در این مرحله پس از گذشت این مدت، زمانی که روی رولت کاملا طلایی و خوشرنگ شد قالب را از فر خارج می کنیم، سپس روی آن را با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله یازدهم

حالا پس از گذشت این زمان روی یک پارچه تمیز را با پودر قند می پوشانیم، سپس رولت را از قالب جدا می کنیم و روی پارچه قرار می دهیم. در ادامه رولت را با کمک پارچه رول می کنیم، سپس  اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوازدهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان رولت را باز می کنیم، سپس روی سطح آن را با خامه فرم گرفته قنادی می پوشانیم و مجددا رولت را رول می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله سیزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه برش های رولت را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.