طرز تهیه کیک اسفناج

فیلم طرز تهیه کیک اسفناج طرز تهیه کیک اسفناج با ماست طرز تهیه کیک اسفناج آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک اسفناج دونفره طرز تهیه کیک اسفناج و گردو طرز تهیه کیک اسفناج نی نی سایت طرز تهیه کیک اسفناج بدون فر طرز تهیه کیک اسفناج با کرم وانیلی

کیک اسفناج یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفناج
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع⅔ پیمانه
ماست½ پیمانه
برگ اسفناج۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک اسفناج

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفناج خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر، وانیل و پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا برگ اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه برگ اسفناج را به همراه ماست و روغن مایع درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا مخلوط اسفناج پوره شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط اسفناج را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی ۱۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط اسفناج اضافه می کنیم و با کمک لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که هوای اضافی بین مایه کیک از بین رفت قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم. در صورتی مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

در نهایت کیک اسفناج را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر برش های کیک اسفناج را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.