طرز تهیه ادویه پلویی

طرز تهیه ادویه پلویی تبریز زمان استفاده از ادویه پلویی طرز تهیه ادویه پلویی بندری طرز استفاده ادویه پلویی کاربرد ادویه پلویی ادویه پلویی شامل چیست قیمت ادویه پلویی خرید ادویه پلویی

ادویه پلویی یکی از انواع ادویه های ترکیبی بسیار متنوع است که برای تهیه انواع غذاهای پلویی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ادویه پلویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ادویه پلویی
پودر دارچین۲ قاشق غذاخوری
پودر هل۲ قاشق چایخوری
پودر زیره سبز۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه (اختیاری)۲ قاشق چایخوری
پودر گل محمدی۴ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز۲ قاشق چایخوری
جوز هندی۱ عدد کوچک
پودر میخک½ چایخوری
پودر زنجبیل۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه ادویه پلویی

مرحله اول

برای تهیه ادویه پلویی ساده ابتدای کار جوز هندی را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه گل محمدی را به همراه میخک، رازیانه، تخم گشنیز و هل را درون دستگاه آسیاب کن می ریزیم، سپس میکس می کنیم.

مرحله دوم

حالا زمانی که ادویه ها کاملا پودر شدند؛ آنها را درون الک می ریزیم، سپس الک می کنیم. در ادامه پودر زنجبیل را به همراه جوز هندی، فلفل سیاه و پودر دارچین به ادویه های پودر شده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید به دلیل طبع سرد برنج، می توانید از این ادویه در تهیه هر نوع پلویی استفاده کنید تا سردی برنج را بگیرد. در ادامه یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با دستمال تمیز پاک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ادویه پلویی را درون ظرف شیشه ای می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم. در نهایت ادویه پلویی را در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم و در تهیه انواع غذاهای پلویی از آن استفاده می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.