طرز تهیه ادویه گرام ماسالا

کاربرد ادویه گرام ماسالا ادویه گرام ماسالا دیجی کالا طرز تهیه ادویه گرام ماسالا شف طیبه قیمت ادویه گرام ماسالا ادویه گرام ماسالا نی نی سایت ادویه گرام ماسالا در چه غذاهایی استفاده میشود ادویه ماسالا چیست خرید ادویه گرام ماسالا

ادویه گرام ماسالا یکی از انواع ادویه های ترکیبی خوشمزه و پرطرفدار هندی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ادویه گرام ماسالا
جوز هندی۲ عدد
اَنیسون یا بادیان۳ عدد
فلفل سیاه۲ قاشق چایخوری
زیره سبز۴ قاشق چایخوری
زردچوبه۳ قاشق چایخوری
پودر هل۳ قاشق چایخوری
فلفل قرمز یا پاپریکا (اختیاری)۲ قاشق چایخوری
رازیانه۲ قاشق چایخوری
برگ بو۵ عدد
میخک۱ قاشق چایخوری
دارچین۴ قاشق چایخوری
زیره سیاه۲ قاشق چایخوری
گل سرخ۳ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
 تخم گشنیز۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه ادویه گرام ماسالا

مرحله اول

برای تهیه ادویه گرام ماسالا هندی ابتدای کار جوز هندی را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس یک تابه استیل انتخاب می کنیم و تخم گشنیز را به همراه پودر زنجبیل، گل سرخ، زیره سیاه، دارچین، میخک، برگ بو و رازیانه درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا فلفل قرمز یا پاپریکا را به همراه هل، زردچوبه، زیره سبز، فلفل سیاه، اَنیسون یا بادیان و جوز هندی به دیگر ادویه ها درون تابه استیل اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید تفت دادن ادویه ها باعث می شود، طعم و عطر آن ها با هم ادغام شود و بوی خامی شان از بین برود. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس ادویه ها را به صورت داغ درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کاملا پودر شوند.

مرحله چهارم

دقت کنید مقدار ادویه ها بسته به سلقیه هر شخص می تواند تغییر کند. در صورتی که مقدار فلفل قرمز یا پاپریکا را افزایش دهید رنگ ادویه گرام ماسالا قرمز می شود و در صورتی که مقدار زردچوبه را افزایش دهید رنگ ادویه گرام ماسالا زرد رنگ می شود.

مرحله پنجم

در نهایت اجازه می دهیم ادویه گرام ماسالا کاملا خنک شود، سپس درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم. در ادامه درب ظرف را می بندیم و در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. ادویه گرام ماسالا را می توانید در غذای هایی با طبع سرد استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.