طرز تهیه ترشی غوره

فیلم طرز تهیه ترشی غوره طرز تهیه ترشی غوره شمالی خواص ترشی غوره طرز تهیه غوره شور با سرکه ترشی غوره با سرکه خرید ترشی غوره ترشی غوره خانم گلاور طرز تهیه غوره انگور

ترشی غوره یکی از انواع ترشی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی غوره در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی غوره
غوره بی دانه۱ کیلو گرم
آب جوشیده سردبه مقدار کافی
نمک۱ قاشق غذاخوری
سرکه½ لیوان

طرز تهیه ترشی غوره

مرحله اول

برای تهیه ترشی غوره خوشمزه ابتدای کار غوره را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه غوره ها را دان می کنیم، سپس روی یک پارچه تمیز می ریزیم تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

حالا زمانی که غوره ها کاملا خشک شدند، یک ظرف شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با دستمال تمیز می کنیم و دانه های غوره را درون آن می ریزیم. در ادامه سرکه و نمک را روی غوره ها می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب جوشیده را به اندازه ای که روی غوره ها را بگیرد اضافه می کنیم. در ادامه روی درب شیشه را کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس درب شیشه را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون شیشه جلوگیری کنیم.

مرحله چهارم

در نهایت ترشی غوره را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ هفته بماند تا برسد. در ادامه پس از گذشت این زمان ترشی غوره را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.