طرز تهیه کمپوت گلابی

طرز تهیه کمپوت گلابی در شیشه طرز تهیه کمپوت گلابی با ماندگاری بالا طرز تهیه کمپوت گلابی برای زمستان فیلم طرز تهیه کمپوت گلابی خانگی طرز تهیه کمپوت گلابی نمناک طرز تهیه کمپوت گلابی به خانه برمیگردیم فیلم طرز تهیه کمپوت گلابی طرز تهیه کمپوت گلابی کال

کمپوت گلابی یکی از انواع کمپوت های بسیار محبوب و پر خاصیت بین المللی است که از آن برای نگهداری طولانی مدت میوه گلابی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت گلابی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کمپوت گلابی
گلابی۱ کیلو گرم
شکر۱ لیوان
آب۴ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق مرباخوری
گلاب۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کمپوت گلابی

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گلابی خوشمزه ابتدای کار گلابی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و بسته به اندازه گلابی آن را خرد یا به صورت کامل درست می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا آب را به همراه شکر درون قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب حل شده و شربت به نقطه جوش برسد. در ادامه گلابی ها را درون شربت می ریزیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که بسته به بافت گلابی زمان پخت آن تغییر می کند، در صورتی که گلابی نرم است اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون شربت جوش بزند در غیر این صورت اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه جوش بزند.

مرحله چهارم

در اواخر پخت کمپوت، آب لیمو ترش تازه را به همراه گلاب به آن اضافه می کنیم و پس از ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه یک شیشه درب دار انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کمپوت گلابی را به همراه شربت درون ظرف شیشه ای می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم. در ادامه برای نگهداری کمپوت گلابی بیش از ۱۰ روز آن را کنسرو می کنیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

برای کنسرو کردن کمپوت گلابی یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه کمپوت را درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم کمپوت به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا کنسرو شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کنسرو گلابی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود و درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.