طرز تهیه پف پفی خوشمزه

طرز تهیه پف پفی با پودر ژلاتین طرز تهیه پف پفی با پودر ژله طرز تهیه پف پفی با نشاسته ذرت طرز تهیه پف پفی نی نی سایت طرز تهیه پف پفی با ژله بدون همزن برقی فیلم طرز تهیه پف پفی طرز تهیه پف پفی با ژله بدون ژلاتین طرز تهیه پف پفی گرد

پف پفی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پف پفی خوشمزه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پف پفی
پودر ژله۱ بسته
آب جوش½ پیمانه
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
گلوکز مایع۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل۱ لیوان

طرز تهیه پف پفی خوشمزه

مرحله اول

برای تهیه پف پفی ساده ابتدا پودر ژله را به همراه پودر ژلاتین درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه شکر را به همراه گلوکز مایع اضافه کرده و مجددا مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب جوش را به کاسه اضافه کرده و مواد ترکیب می کنیم، سپس کاسه را به روش بن ماری روی حرارت بخار آب قرار داده و شروع به هم زدن مواد می کنیم تا پودر ژلاتین و ژله به طور کامل درون آب جوش حل شوند.

مرحله سوم

در این مرحله یک قالب سیلیکونی با شکل دلخواه انتخاب کرده و آنرا با کمی روغن چرب می کنیم. حالا مقداری پودر نارگیل درون قالب می پاشیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا پودر نارگیل اضافه از درون قالب بیرون بریزید.

مرحله چهارم

حالا مایه پف پفی را به وسیه یک قالب چرب شده درون قالب می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم. در ادامه قالب را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا پف پفی خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان پف پفی ها را از قالب خارج کرده و درون کاسه حاوی پودر نارگیل قرار می دهیم تا با یک لایه پودر نارگیل پوشیده شود. در نهایت پف پفی ها را درون یک ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که قالب نداشته باشیم، درون یک ظرف مناسب مقداری پودر نارگیل می پاشیم، سپس مایه پف پفی را روی پودر نارگیل می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم، سپس مقداری پودر نارگیل روی آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ظرف را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا پف پفی آماده شود، سپس از یخچال خارج می کنیم. در ادامه پف پفی را با قیچی یا چاقو به صورت دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.