طرز تهیه پیراشکی فوری

طرز تهیه پیراشکی فوری با ماست طرز تهیه پیراشکی توپی طرز تهیه پیراشکی کرم دار طرز تهیه پیراشکی بازاری فیلم پیراشکی فوری طرز تهیه پیراشکی قاشقی بدون ماست طرز تهیه پیراشکی مرغ طرز تهیه پیراشکی گرد کوچک

پیراشکی فوری یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی فوری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی فوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
ماست یا شیر½ پیمانه
گلاب۳ قاشق غذاخوری
شکر½ پیمانه
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه پیراشکی فوری

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی فوری ساده ابتدا درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه عصاره وانیل و شکر اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مخلوط تخم مرغ سفید و روشن شود.

مرحله دوم

حالا گلاب را به همراه ماست یا شیر درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم، سپس ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم، سپس با همزن هم می زنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید در صورتی که غلظت مایه پیراشکی کم بود مجددا به آن آرد اضافه می کنیم تا بافت آن همانند عسل رقیق شده شود. در ادامه درون یک تابه مناسب به اندازه ای که پیراشکی ها شناور بمانند روغن می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود. در ادامه مقداری از مایه پیراشکی را درون تابه می ریزیم، سپس با قاشق از روغن داغ روی پیراشکی ها می ریزیم تا پف کند و گرد شود. دقت کنید اگر این کار را انجام ندهیم پیراشکی ها پف نمی کنند.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که یک طرف پیراشکی کاملا سرخ شد، بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر نیز سرخ شود. حالا پیراشکی ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در آخر پیراشکی را با سس شکلات سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.