طرز تهیه کوکی هندوانه ای

طرز تهیه کوکی هندوانه و انار طرز تهیه شیرینی هندوانه ای طرز تهیه کوکی شب یلدا بدون فر کوکی یلدایی طرز تهیه شیرینی هندوانه شب یلدا

کوکی هندوانه ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوشرنگ ایرانی است که معمولا برای شب یلدا پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی هندوانه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی هندوانه ای
کره یا مارگارین۱۵۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آرد سه صفر۳۰۰ گرم
وانبل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
رنگ ژله ای قرمز و سبزبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی هندوانه ای

مرحله اول

برای تهیه کوکی هندوانه ای خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل کره را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا به دمای محیط برسد. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کره را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا کره را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا بافت کره باز شود. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس روی کره الک می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس در حد ترکیب شدن با همزن برقی مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه جداگانه آرد را به همراه بکینگ پودر می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد اضافه می کنیم و با همزن برقی مخلوط می کنیم. در ادامه با لیسک خمیر را مخلوط می کنیم تا جمع شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس ۱ قسمت خمیر را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه درون خمیر بزرگتر رنگ خوراکی قرمز می ریزیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر تغییر رنگ بدهد.

مرحله ششم

حالا درون یکی از قسمت های خمیر باقی مانده رنگ خوراکی سبز می ریزیم و مجددا با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر تغییر رنگ بدهد. در ادامه خمیر ها را درون نایلون فریزر می ریزیم، سپس با دست پهن می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان ابتدا خمیر قرمز را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را به صورت استوانه ای به طول ۲۵ سانتی متر رول می کنیم، سپس مجددا درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه خمیر سفید را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار نایلون فریزر پهن می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله خمیر سفید را روی نایلون فریزر قرار می دهیم، سپس به کمک وردنه خمیر به شکل مستطیل به طول ۲۵ سانتی متر و عرض ۱۴ سانتی متر پهن می کنیم. در ادامه خمیر قرمز را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا خمیر قرمز را روی خمیر سفید قرار می دهیم و به کمک نایلون فریزر رول می کنیم، سپس مجددا درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه یک نایلون فریزر روی سطح کار قرار می دهیم و خمیر سبز را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله خمیر سبز را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس خمیر را به شکل مستطیل به ابعاد طول ۲۵ سانتی متر و عرض ۱۵ یا ۱۶ سانتی متر پهن می کنیم. در ادامه خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا خمیر استوانه ای را روی خمیر سبز قرار می دهیم و رول می کنیم. توجه داشته باشید اگر لبه های خمیر سبز به هم نرسیدند با فشار دست خمیر را به هم نزدیک کنید. در ادامه خط اتصال خمیر را با وردنه محو می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله خمیر را با نایلون فریزر می پوشانیم، سپس به مدت ۲ ساعت درون یخچال فریزر قرار می دهیم. در ادامه خمیر را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهاردم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر استوانه ای را به صورت حلقه ای برش می زنیم و مجددا از وسط به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پانزدهم

در این مرحله کوکی ها را درون سینی فر می چینیم، سپس طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. در ادامه شکلات تخته ای را روی بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم.

مرحله شانزدهم

در این مرحله شکلات تخته ای آب شده را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس پس از گذشت ۱۰ دقیقه در صورتی که کوکی ها پخته بود از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود.

مرحله هفدم

در نهایت شکلات آب شده را به صورت دانه های هندوانه روی قسمت قرمز کوکی پایپ می کنیم. در آخر این کوکی های هندوانه ای را درون ظرف مورد نظر بچینید و به همراه چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.