طرز تهیه پوست پرتقال شکری

خلال پوست پرتقال شکری , طرز تهیه پوست پرتقال شکری

پوست پرتقال شیکرییکی از انواع شیرینی های ساده و سنتی ایرانی است که معمولا در کنار چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوست پرتقال شکری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پوست پرتقال شکری
پوست پرتقال۳ عدد پرتقال
شکر۲ لیوان
آب۱ لیوان
میخک۴ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
شکلات۲۰۰ گرم

طرز تهیه پوست پرتقال شکری

مرحله اول

برای تهیه پوست پرتقال شکری خوشمزه ابتدای کار پرتقال ها را تمیز می شوییم، سپس پوست پرتقال ها را جدا می کنیم. در ادامه آن ها را به صورت نواری برش می زنیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پرتقال ها را درون قابلمه می ریزیم، سپس تا اندازه ای که روی آن ها را بگیرد آب سرد می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد، سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا پوست پرتقال ها را درون قابلمه می ریزیم و آب سرد به آن اضافه می کنیم، سپس مجددا روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید. این مراحل را ۳ مرتبه تکرار می کنیم تا تلخی پوست پرتقال ها از بین برود.

مرحله چهارم

حالا وقتی مرحله آخر پوست پرتقال ها را آبکش کردیم، مجددا درون قابلمه می ریزیم و آب را به آن اضافه می کنیم. در ادامه شکر را به همراه میخک به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم پوست پرتقال ها کاملا بپزد و شفاف شود. در ادامه ۲ دقیقه آخر پخت آب لیمو ترش تازه را به قابلمه حاوی پوست پرتقال ها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ۲ دقیقه دیگر جوش بزند.

مرحله ششم

حالا پوست پرتقال ها را درون آبکش می ریزیم، سپس مقداری شکر روی آن ها می پاشیم و روی توری کباب با فاصله از هم می چینیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله هفتم

در این مرحله شکلات را روی حرارت کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم. در ادامه یک طرف پوست پرتقال ها را درون شکلات فرو می بریم، سپس اجازه می دهیم پوست پرتقال به شکلات آغشته شود.

مرحله هشتم

در نهایت پوست پرتقال ها را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شکلات کاملا سفت شود. در آخر پوست پرتقال های شکری را درون ظرف مورد نظر بچینید و به همراه خانواده میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.