طرز تهیه کراکر نمکی شور

طرز تهیه انواع کراکر طرز تهیه کراکر پنیری طرز تهیه کراکر شکلاتی طرز تهیه کراکر نمکی خانگی کراکر چیست طرز تهیه توک طرز تهیه کراکر کنجدی طرز تهیه کراکر رژیمی

کراکر نمکی یکی از انواع خوراکی های سالم و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کراکر نمکی شور در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کراکر نمکی شور
آرد سفید۲ و ⅓ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
کره۱۲۵ گرم
روغن مایع¼ پیمانه سرخالی
آب۳ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
مواد رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیره خرما یا انگور (اختیاری)⅛ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
کنجد۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کراکر نمکی شور

مرحله اول

برای تهیه کراکر نمکی شور خوشمزه، ابتدای کار، از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد مورد نیاز را در دمای محیط قرار داده تا دمای تمام مواد با محیط هماهنگ شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ، شکر، نمک و وانیل اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با دور متوسط همزن برقی مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند، سپس به ترتیب کره، روغن مایع، آب و سرکه سفید را به ترکیب تخم مرغ اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را کم کم به مایه تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به دلیل این که آب خور آرد های مختلف متفاوت است، باید آرد را به صورت کنترل شده اضافه کنیم. زمانی که خمیری نرم و لطیف شکل گرفت، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به ورز دادن خمیر با دست ادامه می دهیم تا خمیر به دست نچسبد. در ادامه خمیر را درون یک نایلون فریزر قرار داده، سپس اجازه می دهیم در یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت کند. در ادامه خمیر را از یخچال خارج کنید، سپس روی سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک نایلون را روی سطح کار باز می کنیم، سپس کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم، سپس مجددا روی آن را با نایلون دیگری می پوشانیم. در ادامه خمیر را به قطر ۵ تا ۷ میلی متر به صورت مستطیل با وردنه باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت کند. در حین استراحت کردن خمیر، مواد رومال را آماده می کنیم. ابتدا درون یک کاسه مناسب، زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ باز شود.

مرحله هفتم

حالا شیره خرما یا انگور، زعفران دم کرده غلیظ و وانیل را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به خوبی با چنگال هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط و یکدست شود. در ادامه خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه خمیر را روی سطح کار پهن می کنیم، سپس با برس از مواد رومال چند مرتبه روی خمیر می زنیم تا مواد رومال به خرد خمیر بروند.

مرحله نهم

در این مرحله مقدار زیادی کنجد روی خمیر می پاشیم، سپس با وردنه ۲ یا ۳ بار روی خمیر می کشیم تا کنجد به خمیر بچسبد. در ادامه خمیر را به شکل نواری به عرض ۱ سانتی متر برش میزنیم، سپس کراکر ها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم و  در فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کراکر ها بپزند. توجه داشته باشید زمان پخت کراکر ها، بستگی به قطر آن ها دارد. همین که اطراف کراکر ها طلایی شد، آنها را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظر می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 4 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.