طرز تهیه شیرینی چوروس

فیلم طرز تهیه شیرینی چوروس طرز تهیه چوروس بدون کره طرز تهیه چوروس سوران طرز تهیه چوروس ساده کالری شیرینی چوروس تاریخچه شیرینی چوروس طرز تهیه چوروس بدون فر آپارات شیرینی چوروس

شیرینی چوروس یکی از شیرینی های بسیار معروف کشور اسپانیا است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی چوروس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۱ لیوان
آب۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
وانیل¼ قاشق سوپخوری
کره یا روغن جامد۵۰ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری
دارچین و شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی چوروس

مرحله اول

برای تهیه شیرینی چوروس خوشمزه ابتدا کره را به همراه آب و شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا صبر می کنیم تا آب شروع به حباب زدن کند. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، آرد را به صورت یک باره به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست مانند خمیر نون خامه ای شکل بگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را به صورت مرتب هم می زنیم و باز و بسته می کنیم تا کاملا منسجم شود. مخلوط کردن خمیر حدودا ۵ دقیقه طول می کشد. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر از حرارت افتاد، تخم مرغ ها را یک به یک اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست شود. پس از اینکه تخم مرغ ها ترکیب شدند، وانیل را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه شیرینی را درون یک قیف مناسب می ریزیم. در ادامه یک سینی مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس مایه شیرینی را به صورت حلقه ای یا صاف روی کاغذ روغنی قیف می زنیم.

مرحله ششم

حالا سینی را درون فریزر قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر استراحت کنند تا خودشان را بگیرند. در ادامه یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و به مقدار مناسب روغن سرخ کردنی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که روغن باید به اندازه ای باشد که شیرینی ها هنگام سرخ شدن، درون روغن شناور باشند. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، شیرینی ها را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه یک سمت شیرینی ها به طور کامل سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت شیرینی ها را از روغن خارج کرده و درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله شکلات تخته ای را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن داخل یک کاسه فلزی می ریزیم و به روش بن ماری روی حرارت بخار آب ذوب می کنیم، سپس شیرینی ها را درون شکلات می زنیم و کنار می گذاریم تا شکلات سفت شود.

مرحله دهم

برای خوشمزه تر شدن شیرینی ها مقداری پودر قند و ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را داخل یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم، سپس شیرینی ها را درون پودر قند و دارچین می غلطانیم تا طعم بهتری داشته باشند.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.