طرز تهیه کیک شیره انگور

کیک شیره انگور و دارچین طرز تهیه کیک شیره انگور بدون فر کیک رژیمی با شیره انگور بدون روغن کیک با شیره انگور نی نی سایت کیک شیره انگور و ارده کیک بدون شکر با شیره انگور کیک با شیره انگور در قابلمه کیک شیره انگور و گردو

کیک شیره انگور از کیک های سنتی و خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیره انگور در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شیره انگور
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
شیره انگور۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
دارچین۲ قاشق چایخوری
آرد۱۵۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
خلال بادام۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شیره انگور

مرحله اول

برای تهیه کیک شیره انگور خوشمزه ابتدا مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط یکسان شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم و کنار می گذاریم. در ادامه آرد را با بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم، سپس دو تا سه مرتبه الک کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی مواد را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان کشدار و رنگ شان کرمی شود.

مرحله چهارم

حالا شیره انگور را به کاسه اضافه کرده و مواد را در حدی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه شیر و روغن را به ترتیب به کاسه اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه یا یک دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله دارچین را به ترکیب آرد اضافه و مخلوط می کنیم، سپس ترکیب آرد را در دو تا سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه کرده و با لیسک مواد را از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی موجود در مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به طور کامل بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، آنرا از فر خارج می کنیم. در نهایت صبر می کنیم تا کیک خنک شود، سپس آنرا از قالب خارج می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.