طرز تهیه گوجه فرنگی خشک

 طرز تهیه گوجه خشک در افتاب عکس گوجه فرنگی خشک شده طرز خشک کردن گوجه فرنگی در آفتاب نی نی سایت فواید گوجه خشک شده طرز تهیه گوجه خشک در فر خرید گوجه خشک گوجه خشک شده برای چه غذاهایی استفاده میشود طرز تهیه گوجه خشک نی نی سایت

گوجه فرنگی خشک از مواد غذایی طعم دهنده محسوب می شود که در تهیه انواع غذاهای نوین و سنتی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوجه فرنگی خشک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم گوجه فرنگی خشک
گوجه فرنگی۵ کیلوگرم
نمک۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه گوجه فرنگی خشک

مرحله اول

برای تهیه گوجه فرنگی خشک ساده ابتدا باید گوجه فرنگی مناسب تهیه کنیم. برای این منظور باید از گوجه فرنگی های رسیده سفت و گوشتی استفاده کنیم. به هیچ وجه نباید از گوجه های کال یا شل و آبکی استفاده کنیم.

مرحله دوم

برای شروع، گوجه فرنگی ها را با یک کارد تیز به صورت ورقه ای نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس روی یک سینی مناسب می چینیم. در ادامه مقداری نمک به صورت پخش روی گوجه فرنگی ها می پاشیم.

مرحله سوم

در این مرحله سینی حاوی گوجه فرنگی ها را در فضای باز جلوی نور مستقیم خورشید قرار می دهیم تا خشک شوند. بهتر است هر روز گوجه فرنگی ها را زیر و رو کنیم تا به صورت یکدست خشک شده و کپک نزنند.

مرحله چهارم

زمان خشک شدن گوجه فرنگی ها به قدرت نور خورشید بستگی دارد. البته ضخامت گوجه فرنگی های ورقه ای شده نیز در زمان خشک شدن آنها موثر هستند. معمولا زمان خشک شدن گوجه فرنگی ها بین ۱ تا ۲ هفته است.

مرحله پنجم

نکته دیگر اینکه، برای اینکه روی گوجه فرنگی ها شبنم ایجاد نشود، باید شب ها آنها را به داخل خانه بیاوریم. پس از اینکه گوجه فرنگی ها به طور کامل خشک شدند، آنها را درون پلاستیک های زیپ دار ریخته و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

البته می توانیم گوجه فرنگی خشک شده را درون روغن زیتون نیز نگهداری کنیم. از گوجه فرنگی خشک شده می توانیم در غذاهایی مانند آبگوشت، انواع پلوها، انواع پیتزا، ماکارونی و انواع خورش استفاده کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.