طرز تهیه پودر لبو

طرز تهیه پودر لبو برای تزیین برنج پودر لبو برای چی خوبه قیمت پودر لبو پودر لبو نی نی سایت طرز تهیه لبو خشک

پودر لبو یا چغندر قرمز یکی از انواع چاشنی ها و رنگ دهنده های طبیعی است که در تهیه انواع غذاها و خوراکی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر لبو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پودر لبو
چغندر قرمز۱ کیلوگرم

طرز تهیه پودر لبو

مرحله اول

برای تهیه پودر لبوی بازاری ابتدا چغندرهای قرمز را پوست می گیریم، سپس با رنده درشت رنده می کنیم. در ادامه یک دستمال تمیز جلوی نور خورشید پهن کرده و چغندر رنده شده را روی پارچه پهن می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید باید چغندر رنده شده را به صورت پخش روی پارچه بریزیم تا سریعتر خشک شود و احتمال کپک زدن آن به حداقل برسد. حالا هر چند ساعت یک بار، چغندر رنده شده را زیر و رو می کنیم تا زودتر خشک شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که زمان خشک شدن چغندر به قدرت نور خورشید بستگی دارد و به طور معمول بین یک تا روز طول می کشد تا چغندرها به طور کامل خشک شوند. البته روش های دیگری برای سرعت بخشیدن به کار وجود دارد.

مرحله چهارم

روش اول استفاده از شوفاژ یا بخاری است. به این صورت که لبوی رنده شده را درون یک سینی فلزی می ریزیم و روی شوفاژ یا بخاری قرار می دهیم تا به طور کامل خشک شود. البته با این روش ممکن است رنگ چغندر کمی تغییر کند.

مرحله پنجم

روش بعدی استفاده از فر است. در این روش فر را روی کمترین درجه روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس آنرا خاموش می کنیم. در ادامه چغندر رنده شده را درون سینی فر می ریزیم و درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

درب فر را نیمه باز می گذاریم و اجازه می دهیم چغندرها خشک شوند. در نهایت چغندر را به هر روشی خشک کردیم، درون آسیاب می ریزیم تا به طور کامل پودر شود، سپس درون ظرف درب دار می ریزیم و در کابینت نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.