طرز تهیه پودینگ خرما

پودینگ خرما ساده پودینگ خرما معصومه رسولی طرز تهیه پودینگ شکلاتی پودینگ خرما برای نوزاد با خرما چه چیزهایی میتوان درست کرد با شیر و خرما چی درست کنم طرز تهیه دسر با خرما و بیسکویت دسر با خرما و موز

پودینگ خرما یکی از انواع پودینگ‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و سبک دارد و خیلی راحت و سریع و با کمترین مواد در دسترس درست می‌شود، پودینگ خرما بسیار مقوی و پر انرژی است و یک میان وعده مناسب برای کودکان است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پودینگ خرما در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خرما۱۸ عدد
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۵ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پودر یا دارچینبه مقدار دلخواه
وانیلبه مقدار لازم

طرز تهیه پودینگ خرما

مرحله اول

ابتدا پوست خرماها را بگیرید و هسته آن‌ها را جدا کنید و خرما‌ها را داخل یک ظرف بریزید، بهتر است از خرماهای رسیده و شیرین استفاده کنید تا پودینگ خوشمزه‌تر شود، بعد مقداری از شیر به اندازه ۵ تا ۶ قاشق از آن را جدا کنید و در یک ظرف بریزید.

مرحله دوم

سپس نشاسته ذرت را به شیر اضافه کنید و هم بزنید و کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند و بعد ظرف را کنار بگذارید، سپس بقیه شیر را داخل مخلوط کن بریزید و خرماها را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا کاملا پوره و یکدست شوند.

مرحله سوم

بعد مخلوط را داخل یک قابلمه بریزید و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط غلیظ و یکدست شود، بعد خامه صبحانه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

وقتی که خامه کاملا به خورد مواد رفت و مخلوط یکدست شد مقداری وانیل به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و تا هنوز پودینگ داغ است به وسیله قاشق داخل ظرف‌های مناسب سرو بریزید.

نکته:

با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان می‌توانید در ترکیب مواد از پودر هل و یا پودر دارچین هم استفاده کنید.

مرحله پنجم

بعد از این که پودینگ‌ها در دمای محیط کمی سرد شدند، ظرف آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال بمانند و کاملا خودشان را بگیرند و منسجم شوند، بعد از این زمان پودینگ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ششم

سپس مقداری خامه قنادی را در ظرفی بریزید با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد و بعد داخل قیف بریزید و روی پودینگ‌ها را با خامه فرم دهید و مقداری هم پودر پسته و مغز گردوی خرد شده و پودر دارچین روی خامه بریزید و تزئین کنید. در آخر پودینگ خرما را به عنوان یک میان وعده پرخاصیت و یا یک دسر شیک و مجلسی به همراه انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 31 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.