طرز تهیه ترافل پسته ای

طرز تهیه ترافل پسته ای , دستور تهیه ترافل پسته ای

ترافل پسته یکی از شیرینی‌های خوشمزه است که بافتی نرم و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این شیرینی‌ خوش طعم طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک است و با مواد متنوعی درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترافل پسته ای در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ترافل
بیسکوئیت لیدی فینگر۱ پاکت
شیر۱۸۰ میلی لیتر
شکلات سفید۸۰ گرم
وانیل۱ پاکت ۵ گرمی
پسته ریز خرد شده۱ استکان
مواد لازم برای لایه بیرونی ترافل
شکلات تلخ۱۲۰ گرم
شکلات شیری۸۰ گرم
پودر پستهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه ترافل پسته ای

مرحله اول

ابتدا شیر را در یک ظرف بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود، سپس شکلات سفید را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید و بعد یک پاکت وانیل را هم روی شیر بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل در شیر پخش شود و مخلوط شیر کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس بیسکوئیت‌های لیدی فینگر را ریز خرد کنید و به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و یکدست شود، بعد پسته‌ها را هم ریز خرد کنید و به مخلوط شیر اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر تشکیل شده یکدست و صاف شود.

مرحله سوم

بعد مقداری از خمیر بردارید و در دست پهن کنید و با دست فرم دهید و گرد کنید و به دلخواه خودتان یک پسته درسته وسط خمیر قرار دهید و خمیر را جمع کنید و با دست فرم دهید و به شکل گردو گلوله کنید و به شکل ترافل‌های کوچک دربیاورید.

مرحله چهارم

سپس شکلات تلخ را داخل یک ظرف بریزید و به روش بن ماری روی بخار کتری نگه دارید تا ذوب شود و ترافل‌های توپی را در شکلات بغلتانید تا تمام قسمت‌های آن با شکلات پوشیده شود و سپس کف یک ظرف را کاغذ روغنی قرار دهید و چرب کنید.

مرحله پنجم

بعد ترافل‌ها را با فاصله در ظرف بچینید و سپس شکلات شیری را هم به روش بن‌ماری ذوب کنید و روی ترافل‌ها راه راه نقش بیاندازید و بعد روی آن کمی پودر پسته بپاشید و تزئین کنید و سپس ترافل‌ها را در فریزر بگذارید تا شکلات‌ خودش را بگیرد.

مرحله ششم

بعد از ۲ تا ۳ ساعت ترافل‌های را فریزر بیرون بیاورید و اگر می‌خواهید برای مدت طولانی آن‌ها را نگهداری کنید در یک ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید و در هنگام استفاده تعدادی ترافل‌ پسته را از ظرف بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بچینید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.