طرز تهیه مافین کدو حلوایی

طرز تهیه مافین کدو حلوایی , دستور پخت مافین کدو حلوایی

مافین کدو حلوایی یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم تاپنگ کرامب
شکر قهوه ای¼ پیمانه
آرد قنادی½ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
کره ذوب شده¼ پیمانه
مواد لازم مافین کدو حلوایی
آرد قنادی۱ و ¾ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱٫۵ قاشق چایخوری
پودر میخک و جوزهندیاز هر کدام ¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع½ پیمانه
شیر⅓ پیمانه
پوره کدو حلوایی۱ پیمانه
شکر قهوه ای⅔ پیمانه
اسانس وانیل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم فیلینگ پنیری
پنیر خامه ای۱۷۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
اسانس وانیل½ قاشق چایخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مافین کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه مافین کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد روشن کرده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه به سراغ درست کردن مواد تاپنگ کرامب می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور شکر قهوه ای را به همراه پودر دارچین و کره ذوب شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. حالا آرد را به کاسه اضافه کرده و به صورتی که آرد گلوله گلوله شود هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ درست کردن مافین کدو حلوایی می رویم، برای این منظور آرد قنادی را به همراه بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، پودر دارچین، پودر میخک و جوزهندی درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کش دار شود، سپس روغن مایع، شیر، اسانس وانیل و پوره کدو حلوایی را به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط تخم مرغ با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله ششم

برای درست کردن فیلینگ پنیری ابتدا پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت پنیر باز شود. در ادامه زرده تخم مرغ، اسانس وانیل و شکر را به کاسه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب مافین را با کاغذ های کپسولی می پوشانیم، سپس یک قاشق از مایه مافین کدو حلوایی درون کاغذها می ریزیم. حالا یک قاشق از مایه فیلینگ پنیری روی مایه مافین ریخته و مجددا به همین ترتیب ادامه می دهیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید فقط دو سوم حجم کاغذهای کپسولی پر شوند. در ادامه روی مواد مافین را با کرامب می پوشانیم، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۵ دقیقه با حرارت ۲۲۰ درجه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان دمای فر را به ۱۷۵ درجه سانتی گراد کاهش می‌ دهیم، سپس اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۱۵ الی ۱۷ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان پخت مافین ها را تست می کنیم.

مرحله دهم

برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز مافین ها فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود مافین ها پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و مافین ها را از قالب جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا کاملا خنک شوند، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.