طرز تهیه مافین موز

طرز تهیه مافین موز و شکلات مافین موز رژیمی

مافین موز یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین موز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مافین موز
موز۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد۲۰۰ گرم
شکر۱۲۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی یا مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه مافین موز

مرحله اول

برای تهیه مافین موز خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده، سپس به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه موز را با پشت چنگال له می کنیم تا کاملا پوره شود، سپس درون یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله وانیل را به همراه شکر به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه پوره موز را به کاسه اضافه کرده و با مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و با دور تند به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط تخم مرغ به خوبی ترکیب شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مخلوط آرد را طی ۲ مرتبه به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. حالا مقداری شکلات چیپسی به کاسه اضافه و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله کاعذهای کپسولی را درون قالب مافین قرار داده و دو سوم حجم کاغذهای کپسولی را با مایه کیک پر می کنیم. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک ای مافین به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه مافین ها را با یک سیخ چوبی یا خلال دندان تست می کنیم، برای این منظور خلال دندان را در مرکز مافین فرو برده و خارج می کنیم، زمانی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است.

مرحله هشتم

حالا قالب مافین را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کیک های مافین کاملا خنک شوند. در نهایت کیک های مافین را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.