طرز تهیه مربا و شربت آلبالو

طرز تهیه مربا و شربت آلبالو طرز تهیه مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان نی نی سایت

مربا و شربت آلبالو یکی از انواع مربا و شربت های محبوب و خوشمزه است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا و شربت آلبالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربا و شربت آلبالو
آلبالو۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم + ۲ پیمانه

طرز تهیه مربا و شربت آلبالو

مرحله اول

برای تهیه مربا و شربت آلبالو خوشمزه در ابتدای کار آلبالوها را شسته و هسته آنها را جدا می کنیم. در ادامه آلبالوها را به همراه ۱ کیلوگرم شکر به صورت لایه ای درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس درب آنرا می بندیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آلبالو به مدت ۱ روز درون یخچال استراحت کند تا آب بیندازد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از یخچال خارج کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا مربا جوش بیاید، سپس بلافاصله حرارت را متوسط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کف روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت مربا خوشرنگ و شفافی داشته باشیم. پس از گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه برای تست قوام شهد مربا، ۱ قاشق از شهد را درون نعلبکی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا نعلبکی را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. پس از گذشت این زمان شهد را بین دو انگشت تست می کنیم، در صورتی که شهد کش دار بود قوام شهد مربا مطلوب است قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از خنک شدن مربا، آلبالوها را از قابلمه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به اندازه کافی شهد مربا را برداشته و به شیشه اضافه می کنیم. در ادامه مابقی شکر را به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا مجددا قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم ذرات شکر کاملا حل شده و شهد به غلظت مناسب برسد. زمانی که شربت غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از شربت درون لیوان های سرومان ریخته، سپس به اندازه کافی آب خنک به آن می افزاییم. در نهایت شربت را به همراه چند قالب یخ و مربا را به همراه کره و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.