طرز تهیه ماقوت بستنی

طرز تهیه ماقوت بستنی , دستور پخت ماقوت بستنی مخملی

ماقوت بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و قدیمی است که با رسپی و مواد ساده ای تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماقوت بستنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ماقوت بستنی
بستنی وانیلی۲ فنجان
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
شیر۲٫۵ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب سرد½ لیوان
شکر½ لیوان
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
گلاب½ لیوان

طرز تهیه ماقوت بستنی

مرحله اول

برای تهیه ماقوت بستنی خوشمزه در ابتدای کار خامه صبحانه را به همراه بستنی وانیلی درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آنرا روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا خامه و بستنی کاملا ذوب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا پودر ژلاتین را به همراه آب مخلوط کرده تا حالت اسفنجی پیدا کند، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند. حالا شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا نشاسته ذرت را درون قابلمه الک کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر به غلظت فرنی برسد.

مرحله چهارم

زمانی که مخلوط شیر به غلظت فرنی رسید، ژلاتین حل شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا ژلاتین درون قابلمه پخش شود، سپس مخلوط خامه و بستنی را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا زعفران دم کرده را به همراه گلاب به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مایه ماقوت غلیظ شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله روغن اضافی درون قالب را با دستمال کاغذی می گیریم، سپس مایه دسر را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شده و ببندد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و لبه های دسر را به سمت مرکز قالب می کشیم تا دسر از قالب جدا شود. در نهایت دسر را درون ظرف مورد نظرمان برمی گردانیم و با پودر بیسکویت تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.