طرز تهیه ماقوت

طرز تهیه ماقوت با شیر طرز تهیه ماقوت یزدی طرز تهیه ماقوتی به

ماقوت از دسرهای خوشمزه و ساده ایرانی است که به عنوان شیرینی در کنار چای نیز استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماقوت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ماقوت
نشاسته گل½ لیوان
آب سرد۳ و نیم لیوان
گلاب½ لیوان
پودر هل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
خلال بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه ماقوت

مرحله اول

برای تهیه ماقوت زعفرانی خوشمزه ابتدای کار نشاسته گل را درون الک می ریزیم و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس آب سرد را به آن اضافه می کنیم و بدون هم زدن اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان نشاسته گل را مخلوط می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا صاف و یکدست شود. در ادامه نشاسته را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و زعفران دم کرده، پودر هل و شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط نشاسته را به صورت مداوم هم می زنیم و زمانی که نشاسته جوش آمد و شفاف شد حرارت را ملایم می کنیم و خلال بادام را به آن اضافه می کنیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان گلاب را به ماقوت اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه ماقوت زعفرانی را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در نهایت پس از گذشت ۱ تا ۲ ساعت زمانی که ماقوت کاملا خودش را گرفت آن را از یخچال خارج می کنیم و به همراه خلال پسته و مغز بادام تزئین می کنیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.