طرز تهیه کیک قاشقی پرتقالی

طرز تهیه کیک قاشقی پرتقالی , دستور پخت کیک قاشقی پرتقالی

کیک قاشقی پرتقالی یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قاشقی پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید۲ پیمانه
شکر۱ لیوان
پوره پرتقال۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک قاشقی پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کیک قاشقی پرتقالی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را درون یک کاسه نسبتا بزرگی اضافه کرده، سپس برای اینکه کیک بوی تخم مرغ نگیرد، لخته سفید رنگی که به زرده تخم مرغ چسبیده است را با قاشق جدا کرده و دور می ریزیم.

مرحله دوم

حالا وانیل را به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شده، سپس رنگ آن روشن شود. در ادامه پوره پرتقال را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که مایه کیک یکدست شد، هم زدن را متوقف می کنیم. توجه داشته باشید مخلوط کردن بیش از حد مایه کیک باعث می شود بیکینگ پودر غیر فعال شده و کیک پف نکند. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه ای که کیک ها درون آن غوطه ور بمانند به قابلمه روغن مایع اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از مایه کیک برداشته و به صورت مرتب درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم یک طرف کیک کاملا طلایی و سرخ شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد تا کیک ها مغز پخت شوند. زمانی که کیک ها سرخ شدند آنها را از تابه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه کیک ها را روی دستمال مخصوص روغن گیری گذاشته و اجازه می دهیم روغن اضافی شان کشیده شود. در نهایت کیک ها را به همین صورت درست کرده تا مایه کیک تمام شود، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.