طرز تهیه کماج تابه ای

طرز تهیه کماج تابه ای کماج تابه ای به خانه برمیگردیم طرز تهیه کماج در ماهیتابه رژیمی

کماج تابه ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کماج تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کماج تابه ای
آرد سفید۱ پیمانه
آرد برنج۱ پیمانه
شیر یا آب½ پیمانه
گلاب۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
شکر¼ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری سرپر
وانیلنوک قاشق چایخوری
عرق هل (اختیاری)۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کماج تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کماج تابه ای خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا شیر را به کاسه اضافه کرده و با دور کند در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه روغن مایع، گلاب، زعفران دم کرده و در صورت تمایل عرق هل را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد سفید را به همراه آرد برنج و بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کماج یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا درون تابه رژیمی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس واشر دور آنرا جدا می کنیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم شعله پخش کن گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کماج را درون تابه ریخته، سپس درب آنرا می بندیم و تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم کماج به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته و طلایی شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان تابه را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم طرف دیگر کماج کاملا طلایی شود. در نهایت تابه را از روی حرارت برداشته، سپس کماج را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.