طرز تهیه مافین شکلاتی

طرز تهیه مافین شکلاتی کرم دار طرز تهیه مافین شکلاتی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه مافین شکلاتی خیس طرز تهیه مافین شکلاتی با پودر آماده طرز تهیه مافین شکلاتی بدون فر

مافین شکلاتی یکی از انواع مینی کیک های خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مافین شکلاتی
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان
وانیلنوک قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
شکلات تلخ⅓ لیوان
شکلات شیری⅓ لیوان
شکلات چیپسی نسوزبه مقدار کافی

طرز تهیه مافین شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه مافین شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا تخم مرغ های به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرمی و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه پودر کاکائو را به همراه آرد و بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت را هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه شکلات تلخ و شیری را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شکلات های خرد شده را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس درون قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشاینم. در ادامه دو سوم حجم کاغذها را با مایه کیک پر می کنیم و مقداری شکلات نسوز روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم مافین ها کاملا خنک شوند. در نهایت مافین ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.