طرز تهیه کرم باواریا توت فرنگی

طرز تهیه کرم باواریا توت فرنگی , دستور پخت کرم باواریا توت فرنگی

کرم باواریا توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور فرانسه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم باواریا توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کرم باواریا توت فرنگی
توت فرنگی۱۴۰ گرم
شیر۳۷۵ گرم
شکر۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۵ عدد
خامه صبحانه۲۵۰ گرم
ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب سرد¼ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کرم باواریا توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کرم باواریا توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار توت فرنگی را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه توت فرنگی ها را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پوره شوند.

مرحله دوم

حالا ژلاتین را با آب سرد درون یک کاسه مناسب ریخته و کاسه را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم، سپس به روش بنماری ژلاتین را حل کرده تا کاملا شفاف شود. در ادامه کاسه را از روی کتری بر می داریم تا ژلاتین کاملا خنک شود.

مرحله سوم

حالا شیر را درون شیر جوش ریخته و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر جوش بیاید. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که مخلوط زرده تخم مرغ روشن شد، شیر داغ را کم کم به کاسه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب شده و زرده های تخم مرغ با حرارت شیر پخته نشوند، سپس ژلاتین را به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مایه درون کاسه کاملا خنک شود، سپس وانیل را به همراه خامه به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا خامه کاملا حل شود. در ادامه پوره توت فرنگی را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کرم را مجددا هم می زنیم تا بافت مایه کاملا یکدست شود. حالا یک قالب مناسب انتخاب کرده و آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کرم را درون قالب ریخته و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کرم باواریا به مدت ۸ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شده و ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و کرم باواریا را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.