طرز تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی

فرنی بستنی یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه است که با مواد و طعم های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی بستنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم فرنی بستنی
شیر۲ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
آرد برنج۴ قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی لیوانی۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
گلاب½ فنجان
خامه صبحانه (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار کافی

طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله اول

برای تهیه فرنی بستنی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر و بستنی درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آرد برنج را درون قابلمه الک کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر به طور کامل حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و مایه درون قابلمه را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد تا آرد برنج به خوبی پخته و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله سوم

زمانی که مایه فرنی به غلظت مناسب رسید، گلاب، وانیل و در صورت تمایل خامه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه فرنی کاملا یکدست شود. حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و لیوان های سرومان را انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در صورت تمایل به داشتن فرنی بستنی دو رنگ، ۲ ملاقه از مایه فرنی را درون لیوان های سرومان می ریزیم، سپس مقداری زعفران دم کرده به مابقی فرنی اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه فرنی زعفرانی شود.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم مایه فرنی بستنی ساده درون لیوان رویه ببندد، سپس مایه فرنی بستنی زعفرانی را به آرامی روی آن می ریزیم. در ادامه روی دسر را به دلخواه با پودر پسته، پودر نارگیل و گل سرخ تزیین می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت لیوان های فرنی بستنی را حداقل به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک و سفت شوند. پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.