طرز تهیه خاگینه مغزدار

طرز تهیه خاگینه مغزدار رولتی طرز تهیه خاگینه قالبی مغزدار طرز تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور

خاگینه مغزدار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که با مواد و ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه مغزدار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم خاگینه مغزدار
تخم مرغ۳ عدد درشت
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر¾ لیوان
آب¾ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آرد۳ قاشق غذاخوری
ماست چکیده شیرین۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری
پودر گردوبه مقدار کافی
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار کافی

طرز تهیه خاگینه مغزدار

مرحله اول

برای تهیه خاگینه مغزدار خوشمزه در ابتدای کار آب را به همراه شکر و مقداری زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر درون آب کاملا حل شود.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر حل شد، گلاب را به قابلمه اضافه کرده و پس از گذشت ۲ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا روشن و حجیم شوند. در ادامه ماست را به همراه مقداری زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و مجددا با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا بافت مایه خاگینه یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه نصف مایه خاگینه را درون تابه ریخته، سپس تابه را تکان می دهیم تا مایه به صورت یکدست درون تابه پخش شود.

مرحله ششم

حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم مایه خاگینه رویه ببندد. در ادامه پودر گردو را به همراه پودر هل و پودر دارچین درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

زمانی که مایه خاگینه رویه بست، مخلوط مواد میانی را به صورتی که ۱ سانتی متر از اطراف خاگینه فاصله داشته باشد روی مایه خاگینه ریخته، سپس مابقی مایه را روی آن می ریزیم تا روی مواد میانی را کاملا پوشش بدهد.

مرحله هشتم

در ادامه درب تابه را بسته و اجازه می دهیم خاگینه کاملا پخته و یک طرف آن سرخ شود. زمانی که یک طرف خاگینه کاملا طلایی شد، آنرا به آرامی درون تابه بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود.

مرحله نهم

زمانی که دو طرف خاگینه کاملا طلایی و پخته شد، شربت را درون تابه روی خاگینه ریخته و بلافاصله تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا اجازه می دهیم شربت به خورد خاگینه برود، سپس به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.