طرز تهیه خاگینه هویج

طرز تهیه خاگینه هویج ساده طرز تهیه خاگینه هویج در تابه طرز تهیه خاگینه هویج با شیره انگور آموزش تصویری خاگینه هویج طرز تهیه خاگینه هویج تبریز طرز تهیه خاگینه هویج رولتی خاگینه هویج برای 4 نفر

خاگینه هویجی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم خاگینه هویج
تخم مرغ۵ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
هویج۵ عدد متوسط
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین و پودر گل محمدیبه مقدار کافی
هلبه مقدار کافی
مغز گردو خرد شدهبه مقدار کافی
مواد لازم شربت خاگینه
شکر۲ لیوان
آب۱ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه خاگینه هویج

مرحله اول

برای تهیه خاگینه هویج خوشمزه ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ذرات شکر حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله زمانی که ذرات شکر حل شد زعفران دم کرده به شربت اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا شربت خنک شود. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس مقداری آب به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و اجازه می دهیم هویج درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

حالا زمانی که هویج کاملا پخته شد آن را از قابلمه خارج می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود.

مرحله پنجم

حالا آرد را به تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس بکینگ پودر را اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه هویج رنده شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و نصف مواد خاگینه را درون تابه می ریزیم، سپس روی آن پودر گل محمدی، پودر دارچین، مغز گردو و هل کوبیده شده می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا باقی مانده مایه خاگینه را روی مواد اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خاگینه به مدت ۲۰ دقیقه کاملا پخته شود. در ادامه زمانی که خاگینه پخته شد شربت را روی آن می ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم شربت جوش بزند تا به خورد خاگینه برود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. در آخر اجازه می دهیم خاگینه کاملا خنک شود، سپس برش می زنیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.