طرز تهیه چیپس هلو

طرز تهیه چیپس هلو , دستور تهیه هلوی خشک شده

چیپس هلو یکی از پر خاصیت ترین میوه های خشک است که در پاکسازی روده نقش موثری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس هلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیپس هلو
هلوبه مقدار کافی

طرز تهیه چیپس هلو

مرحله اول

برای تهیه چیپس هلو به روش خانگی هلوها را شسته و روی یک دستمال تمیز حوله ای قرار می دهیم تا رطوبت آنها گرفته شود. در ادامه هلوها را به صورت ورقه ای متوسط برش می زنیم، سپس روی طبقه میوه خشک کن می چینیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم هلوها را درون دستگاه میوه خشک کن بمانند تا رطوبت آنها کاملا گرفته شود. توجه داشته باشید ضخامت برش های هلو هرچه نازک تر باشد روند خشک شدن آنها نیز سریع تر صورت می گیرد.

مرحله سوم

توصیه می شود برش های هلو را به قدری نازک نگیرد تا هلوها حالت کریسپی و خیلی خشک پیدا کنند. در صورت نبود دستگاه میوه خشک کن، یک آبکش بزرگ به صورت برعکس در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا برش های هلو را روی آبکش می چینیم و بسته به شدت نور آفتاب هلوها را گاهی زیر و رو می کنیم تا آب میان بافتی شان کاملا تبخیر شده و هلوها خشک شوند. بهتر است زیر آبکش یک ورق آلومینیوم قرار دهید.

مرحله پنجم

قرار دادن ورق آلومینیومی زیر آبکش باعث می شود تا هوای خنک شب، موجب مرطوب شدن مجدد هلوها نشود و روند خشک شدن را تسریع می کند. برای تهیه چیپس هلو، از هلوهایی خوشرنگ و سفت استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.