طرز تهیه حریره سیر

طرز تهیه حریره سیر خواص حریره سیر علت سبز شدن حریره سیر موارد مصرف حریره سیر علت تغییر رنگ حریره سیر حریره سیر چیست مضرات حریره سیر

حریره سیر یکی از چاشنی های خوشمزه و خوش عطر بین المللی است که با مواد محدودی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حریره سیر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای حریره سیر
سیر تازه۲ کیلوگرم
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون یا روغن کنجدبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه حریره سیر

مرحله اول

برای تهیه حریره سیر خانگی در ابتدای کار پوست سیر ها را جدا کرده، سپس می شوییم و روی یک دستمال تمیز حوله ای می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم سیرها به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط بمانند تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

توجه داشته باشید در صورتی که سیر ها ذره ای رطوبت داشته باشند، سبب کپک زدن حریره می شوند. پس از خشک شدن کامل سیرها آن ها را به همراه مقداری نمک و روغن زیتون درون غذاساز یا میکسر می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه فلفل سیاه را به غذاساز اضافه می کنیم، سپس سیر را به خوبی میکس یا مخلوط می کنیم تا به طور کامل پوره شود. در صورت نبودن روغن زیتون یا روغن کنجد می توانید از روغن پخت و پز مایع استفاده کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله حریره سیر را درون یک ظرف تمیز و خشک نسبتا کوچک می ریزیم، سپس به اندازه ای که ۱ تا ۲ بند انگشت روی آن را بگیرد روغن زیتون اضافه می کنیم تا زمان ماندگاری حریره سیر را افزایش دهد.

مرحله پنجم

پیشنهاد می شود برای طعم دهی بهتر به دلخواه ۱ تا ۲ شاخه رزماری درون ظرف قرار دهید. در ادامه حریره سیر را در چند ظرف کوچک می ریزیم تا مابقی ظرف ها بدون باز شدن درب آن ها تا زمان مصرف درون یخچال بمانند.

مرحله ششم

در این مرحله درب ظرف را محکم می بندیم تا از نفوذ هوا درون ظرف جلوگیری کنیم. بهتر است بدانید پس از مدتی ممکن است حریره سیر کمی تغییر رنگ بدهد، این تغییر رنگ ناشی از روغن زیتون موجود در بافت حریره است.

مرحله هفتم

در نهایت حریره سیر را به مدت چند ماه درون یخچال نگهداری می کنیم. پس از هر بار استفاده در صورتی که حجم روغن روی حریره کاهش پیدا کرده بود مجددا به آن اضافه کنید، به دلیل آنکه روغن مانع ورود هوا می شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.