طرز تهیه خمیر جادویی

طرز تهیه خمیر جادویی برای دونات طرز تهیه نان با خمیر جادویی طرز تهیه خمیر جادویی برای سمبوسه طرز تهیه خمیر جادویی با بکینگ پودر طرز تهیه خمیر همه کاره فوری طرز تهیه خمیر جادویی بدون فر طرز تهیه خمیر جادویی دونفره فیلم طرز تهیه خمیر جادویی پیتزا

خمیر جادویی یا همه کاره یکی از خمیرهای پر مصرف در آشپزی و شیرینی پزی است که در تهیه انواع غذاها و شیرینی ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خمیر جادویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم خمیر جادویی
آب ولرم۱ لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمکنوک قاشق چایخوری
آرد سفید یا آرد گندم۳ لیوان

طرز تهیه خمیر جادویی

مرحله اول

برای تهیه خمیر جادویی ساده ابتدای کار آب ولرم را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خمیر مایه را به آب اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با بشقاب می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. در ادامه تخم مرغ و نمک را درون یک کاسه جداگانه اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۱۰ دقیقه خمیر مایه به عمل آمده را به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه یک کاسه جداگانه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون آن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون یا کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم در یک جای گرم به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه استراحت کند تا خمیر پف کرده و حجم آن تقریبا دو برابر شود.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس پف خمیر را می گیریم و روی سطح کار قرار می دهیم. در ادامه خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم، سپس برای تهیه غذای دلخواه استفاده می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.