طرز تهیه کیک تابه ای

طرز تهیه کیک تابه ای بدون فر طرز تهیه کیک تابه ای با ماست طرز تهیه کیک تابه ای ساده طرز تهیه کیک تابه ای کره ای طرز تهیه کیک تابه ای با پودر کیک کیک ماهیتابه ای سریع طرز تهیه کیک تابه ای بدون همزن کیک تابه ای دو رنگ

کیک تابه ای یکی از انواع کیک های ساده خانگی است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک تابه ای
آرد سفید۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
شکر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق مرباخوری
پودر هل۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک تابه ای خوشمزه ابتدای کار سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون دو کاسه مجزا می ریزیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا کف کند.

مرحله دوم

حالا نصف شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ پف کرده، سپس ابری شود. در ادامه وانیل را به همراه باقی مانده شکر به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که زرده تخم مرغ روشن و کش دار شد، شیر و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم، سپس مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را طی ۳ مرحله به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زرده تخم مرغ را با کمک لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی چند مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی آن می گذاریم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. در ادامه درون تابه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک تابه ای به مدت ۵۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. توجه داشته باشید ۳۰ دقیقه اول پخت به هیچ عنوان درب تابه را باز نکنید به دلیل آن که پف کیک می خوابد.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فر می بریم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله نهم

در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس با گل محمدی و پودر پسته تزئین می کنیم. در ادامه کیک را به اندازه دلخواه برش می زنیم و برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.