طرز تهیه شیر برنج شکلاتی

طرز تهیه شیر برنج شکلاتی , دستور پخت شیر برنج شکلاتی

شیر برنج شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی امروزی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر برنج شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب۳ تا ۴ لیوان
نمکنوک قاشق چایخوری
شکر۱ تا ۲ لیوان
شکلات تخته ایبه مقدار کافی
پودر کاکائو۲ قاشق مرباخوری
برنج۲ لیوان
شیر۱ و نیم لیتر
پودر نارگیلبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی
خلال پسته و خلال بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه شیر برنج شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه شیر برنج شکلاتی خوشمزه ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه مقداری کمی نمک به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه برنج را به همراه نمک و روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و تا اندازه ای که ۱ بند انگشت از سطح برنج فاصله داشته باشد آب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم برنج درون آب جوش بماند تا پخته و آب اضافی اش تبخیر شود. در ادامه شکر را به همراه شیر، پودر کاکائو، خلال بادام و نصف خلال پسته درون قابلمه حاوی برنج می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت قابلمه را متوسط می کنیم و اجازه می دهیم شیر برنج شکلاتی کاملا پخته و جا بیوفتد. در ادامه زمانی که شیر به خورد برنج رفت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس شیر برنج شکلاتی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله پنجم

در نهایت روی شیر برنج شکلاتی را با پشت قاشق صاف می کنیم، سپس شکلات تخته ای آب شده را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم و روی شیر برنج پایپ می کنیم، سپس با خلال پسته و پودر نارگیل تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.