طرز تهیه پاستیل زنجبیلی

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی طرز تهیه حب زنجبیل و عسل برای کرونا طرز تهیه لوکوم زنجبیلی طرز تهیه حب زنجبیل با عسل طرز تهیه حب زنجبیل طب سنتی عوارض حب زنجبیل خرید پاستیل زنجبیلی

پاستیل زنجبیلی یکی از انواع شیرینی های قدیمی و سنتی ایرانی است که خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستیل زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پاستیل زنجبیلی
زنجبیل تازه۱۰۰ گرم
نشاسته گل¼ پیمانه
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
آب۱ و نیم لیوان
پودر هل و پودر دارچین (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه پاستیل زنجبیلی خوشمزه ابتدا زنجبیل را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، درون یک قابلمه مناسب رنده می کنیم و نصف لیوان آن به آن اضافه می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم زنجیبل به طور کامل بپزد. پس از اینکه زنجبیل کاملا پخت آنرا به همراه باقیمانده آب درون بلندر می ریزیم و خوب میکس می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا عصاره زنجبیل صاف و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب نشاسته گل را به همراه مقداری آب سرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا نشاسته حل شود. در ادامه درون یک کاسه جداگانه پودر ژلاتین را به همراه ۱ فنجان آب سرد می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا ژلاتین را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا بنماری شود. در ادامه عصاره زنجبیل را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس نشاسته گل را به همراه پودر ژلاتین حل شده درون قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا ترکیب مواد را روی حرارت به مدت ۲۰ دقیقه هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. در ادامه به دلخواه می توانیم مقداری پودر دارچین و پودر هل به مایه پاستیل اضافه کنیم و مخلوط کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله مایه پاستیل را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال بماند تا خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان روی سطح کار مقداری آرد الک می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پاستیل زنجبیل را از قالب خارج می کنیم و روی سطح کار آرد پاشی شده قرار می دهیم، سپس به فرم و اندازه های دلخواه برش می زنیم. در ادامه پاستیل زنجبیل را درون آرد می غلطانیم تا چسبندگی آن کم شود.

مرحله هشتم

در نهایت پاستیل زنجبیل را به مدت ۱ یا ۲ روز در هوای آزاد قرار می دهیم تا منسجم تر شود. در آخر این پاستیل زنجبیلی خوشمزه را درست کنید و در صورتی که تندی پاستیل زیاد بود مقدار آب، ژلاتین و نشاسته را زیاد کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.