طرز تهیه نوتلا خانگی

طرز تهیه نوتلا خانگی

نوتلا یکی از انواع خوردنی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نوتلا خانگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نوتلا
مغز فندق، گردو یا بادام زمینی۱ پیمانه
عسل۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
شکلات شیری۱۰۰ گرم
خامه یا شیر⅔ پیمانه
شکر قهوه ای۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نوتلا خانگی

مرحله اول

برای تهیه نوتلای خوشمزه به روش خانگی ابتدا پوست نازک روی فندق ها را جدا می کنیم، سپس فندق ها را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و کمی میکس می کنیم تا فندق ها کمی خرد شوند.

مرحله دوم

در این مرحله عسل را به همراه روغن و نمک به میکسر اضافه می کنیم و به خوبی میکس می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه شکلات تخته ای را به همراه خامه، شکر و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا کاسه را به روش بن ماری روی حرارت بخار آب کتری یا سماور قرار داده و اجازه می دهیم مواد به صورت یکدست ذوب شوند. در ادامه نیمی از مخلوط شکلات ذوب شده را به میکسر اضافه کرده و با هم میکس می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد به خوبی میکس شدند، باقیمانده مخلوط شکلات را به میکسر اضافه کرده و مجددا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس نوتلای آماده شده را از میکسر خارج می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که برای نوتلا معمولا از فندق استفاده می شود، البته اگر تمایل داشته باشید می توانید از مغزیجات دیگر مانند بادام زمینی یا مغز گردو نیز استفاده کنید، البته همانطور که ذکر شد، نوتلای اصلی با فندق درست می شود.

مرحله ششم

در این مرحله نوتلای آماده شده را درون یک ظرف درب دار می ریزیم و درب آنرا محکم می بندیم و درون یخچال نگهداری می کنیم. نوتلای خانگی به دلیل اینکه مواد نگهدارنده ندارد، تا ۲ هفته درون یخچال قابل نگهداری است.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.