طرز تهیه فرنی خرما

طرز تهیه فرنی خرما طرز تهیه شیره خرما طرز تهیه فرنی با خرما برای کودک

فرنی خرما یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مقوی است که برای افطاری یا سحری در ماه مبارک رمضان مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی خرما در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم فرنی خرما
شیر۴ پیمانه
آرد برنج۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
شیره خرما۲ قاشق غذاخوری
گلاب¼ پیمانه
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
خرما۱۵ تا ۲۰ عدد

طرز تهیه فرنی خرما

مرحله اول

برای تهیه فرنی خرما خوشمزه در ابتدای کار پوست و هسته خرماها را جدا می کنیم، سپس به همراه ۱ پیمانه شیر درون غذاساز می ریزیم و بسته به نوع سلیقه چند پالس می زنیم تا با هم ترکیب شوند یا به خوبی میکس می کنیم.

مرحله دوم

حالا شیر باقی مانده را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس نشاسته و آرد را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد گلوله نشود. در ادامه شکر، شیره خرما و ترکیب شیر و خرما را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. زمانی که فرنی کمی غلیظ شد گلاب را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه فرنی یکدست شود.

مرحله چهارم

زمانی که فرنی به غلظت مطلوب رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس پودر دارچین را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه فرنی یکدست شود. حالا اجازه می دهیم کمی از دمای فرنی کاسته شود.

مرحله پنجم

در صورت تمایل می توانید میزان شیرینی فرنی را با شیره خرما تنظیم کرده و شکر را حذف کنید. بنابر سلیقه می توانید مقداری پودر هل یا پودر زنجبیل به فرنی اضافه کنید. در صورتی که تکه های خرما را درون فرنی می پسندید آنرا از صافی رد کنید.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم فرنی در دمای محیط بماند تا کمی از دمای آن کاسته شود، سپس فرنی را درون ظرف های سرومان ریخته و به دلخواه تزیین می کنیم. در نهایت بسته به نوع ذائقه فرنی را به صورت گرم یا سرد سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.