طرز تهیه مینی کیک خامه ای

طرز تهیه مینی کیک خامه ای, دستور پخت مینی کیک خامه ای

مینی کیک خامه ای یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که از چند لایه کیک اسفنجی و خامه فراوان تشکیل شده است این کیک خوش طعم و ساده که خیلی راحت درست می‌شود، برای پذیرایی بسیار مناسب است، مینی کیک خامه‌ای طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مینی کیک خامه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شیر۴/۳ لیوان
نمک۱ پنس
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
شکر۱ لیوان
روغن مایعنصف لیوان
خامه قنادی۲ لیوان
شکلات ذوب شده برای تزئینبه مقدار لازم
مغز آجیل ( پسته، گردو، بادام ) و پودر نارگیل برای تزئینبه مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئینبا مقدار لازم

طرز تهیه مینی کیک خامه ای

مرحله ۱: آماده‌سازی تخم‌مرغ و شکر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست و کمی حجیم شود سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، دوباره با دور تند همزن برقی به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه آن‌ها را خوب هم بزنید.

مرحله ۲: اضافه کردن وانیل به مخلوط

وقتی که خوب با هم ترکیب شدند و بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست، کرم رنگ، کشدار و حجیم شد، مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید، کمی هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود، وانیل بوی زهم تخم مرغ‌ها را از بین می‌برد.

مرحله ۳: ترکیب شیر و روغن با مخلوط

سپس مقداری شیر را که از قبل گرم کرده‌اید و به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید، تقریباً به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا با هم ترکیب شوند بعد از آن روغن مایع را هم اضافه کنید و فقط به اندازه‌ای که با مواد مخلوط شوند، هم بزنید.

مرحله ۴: الک و ترکیب آرد، نمک، و بکینگ پودر

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آب سبک و یکدست شود سپس کمی بکینگ پودر و نمک به آن اضافه کنید، هم بزنید و با هم ترکیب کنید ترکیب آرد، نمک و بکینگ پودر را سه بار الک کنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۵: ادغام آرد در مخلوط اصلی

سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، با لیسک یا همزن دستی به شکل دورانی در یک جهت به آرامی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، به طوری که آرد به شکل گلوله داخل ظرف باقی نماند.

مرحله ۶: آماده‌سازی قالب کیک

سپس کف قالب مورد نظر را با روغن مایع یا مواد جدا کننده چرب کنید بهتر است که از قالب با سایز ۲۰ در ۳۰ استفاده کنید تا هنگام برش دادن کیک در اندازه‌های دلخواه راحت باشید بعد مقداری آرد کف قالب بپاشید تا کیک بعد از پخت به کف قالب نچسبد.

مرحله ۷: ریختن مایه در قالب و پخت در فر

بعد مایه کیک را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید سپس اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۰ دقیقه در فر خوب بپزد و آماده شود.

مرحله ۸: نکات مهم در زمان پخت کیک

دقت کنید در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف آن از بین می‌رود و شکل و ظاهر آن خراب می‌شود بعد از این زمان با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد میزان پخت کیک را تست کنید تا در نهایت کیک بافت مناسبی داشته باشد.

مرحله ۹: تست پخت کیک

یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده و آماده است سپس قالب کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کیک کاملا خنک شود.

مرحله ۱۰: خنک کردن و خارج کردن کیک از قالب

بعد از این که کیک خنک شد با یک چاقوی تیز لباه‌های کیک را از قالب جدا کنید و کیک را به شکل کامل از قالب بیرون بیاورید، سپس در ظرف دیگری قرار دهید تا خنک شود، بعد کیک را در شکل و اندازه‌های مناسب و دلخواه خودتان برش بزنید.

مرحله ۱۱: فرم دادن خامه

سپس مقداری خامه را داخل یک ظرف بریزید با دور تند همزن برقی حسابی هم بزنید تا خامه فرم بگیرد، خامه باید کاملاً فرم بگیرد، طوری که جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند و اگر ظرف را برگرداندید خامه از داخل آن بیرون نریزد.

مرحله ۱۲: تزئین اولیه با خامه

بعد خامه فرم گرفته را داخل قیف بریزید و یک برش از کیک را روی سطح صاف قرار دهید بعد با مقداری شیر سطح کیک را مرطوب کنید سپس خامه فرم گرفته را روی سطح کیک بریزید، با لیسک ان را روی کیک پخش کنید، بعد سطح آن را صاف کنید.

مرحله ۱۳: اضافه کردن لایه‌های تزئینی بر روی کیک

سپس به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید روی خامه مقداری موز حلقه شده و مغز گردوی خرد شده یا تکه‌های کوچک شکلات بریزید بعد یک لایه دیگر از کیک را با شیر مرطوب کنید و روی آن قرار دهید تعداد لایه‌های کیک بستگی به سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۱۴: فرم دادن خامه روی کیک

بعد از آن که همه لایه‌ها را چیدید لایه رویی را با شیر مرطوب کنید، روی آن خامه فرم گرفته بریزید و با لیسک آن را صاف کنید به طوری که خامه کاملاً سطح و اطراف کیک را بپوشاند سپس مینی کیک خامه‌ای را با سلیقه خودتان تزئین کنید.

مرحله ۱۵: تزیین و سرو کیک

برای تزئین کیک می‌توانید از شکلات ذوب شده، مقداری مغز گردوی خرد شده، پودر یا خلال پسته، خلال بادام، یا شکلات چیپسی و چند برش حلقه‌ای موز یا توت فرنگی استفاده کنید، سپس مینی کیک خامه‌ای را داخل ظرف مناسب سرو قرار دهید. در آخر مینی کیک خامه‌ای را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و مناسب برای پذیرایی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.