طرز تهیه ویفر رنگارنگ

طرز تهیه ویفر رنگارنگ دستور تهیه ویفر رنگارنگ مینو

ویفر رنگارنگ یکی از تنقلات خوشمزه و متنوع است که طرفداران زیادی به خصوص در کودکان دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، ویفر رنگارنگ بافت سبک و تردی دارد و از آن می‌توان به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ویفر رنگارنگ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای سس کارامل
شکر۴/۳ لیوان
کره۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
مواد لازم برای کرم ویفر
آرد۱ لیوان
پودر قند۳/۲ لیوان
روغننصف لیوان
وانیل۴/۱ قاشق چای خوری
ورق میکادو۴ عدد

طرز تهیه ویفر رنگارنگ

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن سس کارامل، شکر را داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و بدون این که شکر را با قاشق یا هر وسیله دیگری هم بزنید اجازه دهید تا شکر ذوب شود، هرزگاهی ظرف را تکان دهید و بچرخانید که شکر نسوزد.

مرحله دوم

وقتی که شکر کاملا ذوب شد و بافت آن رقیق و شفاف و یکدست شد، حرارت را کم کنید و سپس مقداری کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملا ذوب شود و با شکر ذوب شده مخلوط و یکدست شود.

مرحله سوم

بعد خامه صبحانه را در ظرف دیگری بریزید و کمی گرم کنید، سپس خامه صبحانه گرم شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود.

مرحله چهارم

سپس برای درست کردن کرم ویفر مقداری آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود و سپس آرد را در آن بریزید و مدام هم بزنید تا کامل تفت داده شود و بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله پنجم

دقت کنید که آرد نباید تغییر رنگ بدهد، سپس روغن مایع را به آرد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافت آن‌ها صاف و یکدست شود، بعد پودر قند را روی مخلوط الک کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و خمیری به شکل کرم لطیف تشکیل شود.

مرحله ششم

سپس وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و کاملا به خورد مواد برود، بعد ظرف مواد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی ولرم شود، سپس یک ورق نان میکادو را روی سطح صاف قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد مخلوط مواد کارامل را اگر سرد شده بود روی بخار کتری نگه دارید تا گرم و روان شود و سپس روی نان میکادو بریزید و پخش کنید تا کاملا سطح نان را بپوشاند و بعد روی آن را صاف کنید و ورق دوم نان میکادو را روی سس کارامل قرار دهید.

مرحله هشتم

سپس با دست کمی لایه دوم نان میکادو را فشار دهید تا لایه‌ها به هم بچسبند و بعد مواد کرم ویفر را روی نان میکادو بریزید و پخش کنید تا کاملا سطح آن را بپوشاند و بعد با پالت آن را صاف کنید و سپس ورق سوم نان میکادو را روی کرم ویفر قرار دهید.

مرحله نهم

بعد با دست کمی فشار دهید تا لایه‌ها به هم بچسبند و سپس مواد سس کاراملی را روی نان میکادو بریزید و کامل روی آن پخش کنید و سطح آن را با پالت صاف کنید و بعد ورق چهارم نان میکادو را روی سس کارامل قرار دهید و با دست کمی فشار دهید.

مرحله دهم

سپس جسم سنگینی را روی نان میکادو به مدت ۴ تا ۵ ساعت قرار دهید و بعد از این که مواد کارامل و کرم کاملا خودشان را گرفتند و سفت شدند و لایه‌های نان میکادو به هم چسبیدند، سپس نان را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و کنار بگذارید. در آخر چند برش از ویفر رنگارنگ را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و مقوی همراه با شیر یا چای سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.