طرز تهیه کیک ملکه بادام

طرز تهیه کیک ملکه بادام

کیک ملکه بادام یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و مقوی است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافتی سبک و نرم دارد، این کیک لذیذ برای پذیرایی بسیار مناسب است و همچنین یک میان وعده خوش طعم و سالم و پرطرفدار محسوب می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک ملکه بادام در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
ماست۳/۲ لیوان
روغن مایعنصف لیوان
آرد سفید۱ و نیم لیوان
نشاسته ذرتنصف لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای رویه کیک
کره۵۰ گرم
شکر سفید یا قهوه‌ای۳ قاشق غذا خوری
عسل۳ قاشق غذا خوری
خلال یا پرک بادام۱۰۰ گرم تقریبا نصف لیوان

طرز تهیه کیک ملکه بادام

مرحله اول

ابتدا آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد ترکیب آرد را ۲ تا ۳ بار دیگر الک کنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود و سپس ترکیب آرد را کنار بگذارید.

مرحله دوم

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن بزنید تا از لختگی خارج شوند و کمی پف کنند، بعد شکر را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا مخلوط کرم رنگ و کشدار شود و بافت آن یکدست و صاف شود.

مرحله سوم

سپس وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها از بین برود، بعد ماست را که به دمای محیط رسیده است روی مواد بریزید و به اندازه‌ای که با مواد مخلوط شود هم بزنید، سپس روغن مایع را به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت مواد یکدست شود، سپس ترکیب آرد الک شده را در دو مرحله به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی به شکل دورانی و در یک جهت هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و آرد داخل آن گلوله نشود.

مرحله پنجم

سپس کف قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید و سطح آن را صاف کنید بعد قالب را به آرامی روی سطح بکوبید تا حباب‌های هوای داخل آن خارج شود و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ششم

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه بپزد، دقت کنید که کیک نباید کامل بپزد، یعنی وقتی سیخ چوبی داخل آن کردید و بیرون آوردید چیزی به آن نچسبد ولی سطح آن نباید طلایی رنگ شود.

مرحله هفتم

در این فاصله مواد روی کیک را آماده کنید، کره را داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی ذوب شود و بعد شکر را به آن اضافه کنید هم بزنید تا شکر با کره مخلوط شود، سپس عسل را هم روی مخلوط بریزید و ترکیب کنید.

مرحله هشتم

بعد خلال بادام را به مواد اضافه کنید و هم بزنید وقتی که شکر و کره با هم حل شدن و مخلوط یک جوش زد، آن را از روی حرارت بردارید، سپس قالب کیک را از داخل فر بیرون بیاورید و مخلوط مواد رویه را روی کیک بریزید و کاملا پخش کنید.

مرحله نهم

سپس دوباره قالب کیک را داخل فر قرار دهید و این بار فقط گریل را روشن کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۲۰ دقیقه دیگر در فر بماند و خلال‌های بادام طلایی رنگ شوند، در این فاصله از فر دور نشوید چون خلال‌ها ممکن است سریع بسوزند.

مرحله دهم

بعد از این مدت قالب کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و بعد کیک را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس به دلخواه و سلیقه خودتان روی کیک مقداری شکلات ذوب شده بریزید.

مرحله یازدهم

بعد با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق و خلال بادام و شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی یا چند برش حلقه‌ای موز و توت فرنگی روی کیک را تزئین کنید و سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. در آخر چند برش از کیک ملکه بادام را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده لذیذ و یا یک دسر خوش طعم و شیک همراه با چای سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 تیر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.