طرز تهیه کاکا کدو حلوایی

طرز تهیه کاکا کدو حلوایی طرز تهیه کاکا مجلسی طرز تهیه کاکا کدو با ماست طرز تهیه کاکا کدو بدون شیر کاکا کدو حلوایی گیلان طرز تهیه کاکا تالشی طرز تهیه کاکا گیلانی با ارد برنج

کاکای کدو حلوایی یکی از شیرینی های سنتی و قدیمی استان گیلان است که می توانیم آنرا با میوه ها و مواد دیگر نیز درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاکا کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کاکا کدو حلوایی
آرد سفید½ لیوان
آرد گندم½ لیوان
شکر½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شیر یا ماست¼ لیوان
پوره کدو حلوایی۱ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کاکا کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کاکا کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی یا برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت مواد کشدار و رنگ آن کمی روشن شود.

مرحله دوم

در این مرحله وانیل را به همراه گلاب و شیر یا ماست به کاسه اضافه می کنیم و به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه پوره کدوحلوایی را اضافه کرده و مجددا مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید پوره کدو حلوایی باید کاملا بدون آب باشد، وگرنه خمیر شیرینی را خراب می کند. در صورت تمایل می توانیم برای اینکه رنگ شیرینی ها جذاب تر شود، مقداری زعفران دم کرده هم به آن اضافه کنیم.

مرحله چهارم

درد این مرحله آرد برنج را با آرد گندم، بکینگ پودر و پودر دارچین درون یک ظرف مناسب ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در همین حین مواد را با لیسک یا همزن دستی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه بافت خمیر شیرینی کاملا یکدست شد، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، با ملاقه از مایه شیرینی درون تابه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا یک سمت شیرینی به طور کامل سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. تمام شیرینی ها را به همین صورت سرخ می کنیم، سپس در ظرف می چینیم و با چای سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 16 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.