طرز تهیه پنکیک جوی دو سر

طرز تهیه پنکیک جوی دو سر , دستور پخت پنکیک رژیمی با جو دو سر

پنکیک جوی دو سر یکی از انواع وعده های صبحانه است که بسیار سالم و مقوی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک جوی دو سر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک جوی دو سر
شیر۱ لیوان
آرد برنج¼ لیوان
آرد گندم¾ لیوان
جوی پرک¾ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک جوی دو سر

مرحله اول

برای تهیه پنکیک جو دوسر رژیمی در ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و جوی پرک را به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه استراحت کند تا جوی پرک نرم شود. در ادامه نمک را به همراه شکر و تخم مرغ درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شود، سپس مخلوط شیر و جو پرک را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر دارچین مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده، سپس کم کم به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه پنکیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه کف تابه را با مقداری کره چرب کرده، سپس یک ملاقه از مایه پنکیک درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم اطراف پنکیک حباب های ریزی ایجاد شود. حالا پنکیک را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در نهایت به همین ترتیب پنکیک های جو پرک را درون تابه به خوبی سرخ کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. توجه داشته باشید این میزان شکر برای افراد رژیمی بسیار مناسب می باشد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.