طرز تهیه کیک تخته ای

طرز تهیه کیک تخته ای با ماست طرز تهیه کیک تخته ای اسفنجی طرز تهیه کیک تخته ای زعفرانی طرز تهیه کیک تخته ای ساده بدون فر طرز تهیه کیک تخته ای شیره دار طرز تهیه کیک تخته ای خیس طرز تهیه کیک تخته ای نارگیلی طرز تهیه کیک تخته ای خامه ای

کیک تخته ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که برای میان وعده بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تخته ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک تخته ای
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۵ عدد کوچک
روغن مایع¾ پیمانه
وانیل۱ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک تخته ای

مرحله اول

برای تهیه کیک تخته ای خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا تخم مرغ را درون کاسه ای ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله دوم

حالا شکر را کم کم به کاسه اضافه کرده و به مدت ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر و وانیل به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را با دور کند همزن برقی به مدت ۱۰ ثانیه هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند. در ادامه نصف پیمانه از مایه کیک را جدا کرده و پودر کاکائو را به آن می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم تا شکلاتی شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس مایه کیک شکلاتی را درون قیف یکبار مصرف ریخته و مایه شکلاتی را به صورت خط های نازک روی مایه کیک پایپ می کنیم.

مرحله ششم

حالا کیک را با کمک سیخ چوبی به دلخواه طرح می دهیم، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان پخت کیک را تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک خنک شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.